Szeroko pojęty e-marketing w firmie?
Do czego można wykorzystać szeroko pojęty e-marketing w firmie? Jakie są korzyści promowania marki w Internecie? Czy istnieje jeden, skuteczny sposób reklamy?
Zalety marketingu internetowego:
- Wyraźny wzrost sprzedaży – czy wiesz, że z Internetu korzysta prawie połowa ludzi na całym świecie? Sami Polacy spędzają w sieci średnio 6h dziennie. Komputer, laptop, tablet, smartfon, a nawet konsola czy telewizor – dostęp do sieci nie stanowi obecnie żadnego problemu. Nie ma lepszego miejsca do pozyskiwania Klientów niż te, w którym funkcjonuje na co dzień.
- Wzrost liczby Klientów – czy wiesz, że duży wpływ na decyzje zakupowe Klientów mają social media? Konsumenci wymieniają w sieci opinie, szukają inspiracji, przeglądają rekomendacje – wszystko po to, by znaleźć wymarzony produkt bądź usługę.
- Budowa pozytywnego wizerunku firmy – jak Cię widzą, tak Cię piszą. Problem jest wtedy, gdy nie mają, jak Cię zobaczyć, bo nie ma Cię w Internecie. Marketing internetowy sprzyja zbieraniu leadów (potencjalnych Odbiorców) oraz realizacji wszystkich celów reklamowych: począwszy od promowania produktu/usługi, poprzez zwiększenie konwersji na stronie WWW, a skończywszy na wzroście zrealizowanych transakcji.
- Tworzenie społeczności marki – posiadanie bazy Klientów to jedno… Równie ważne jest jej stopniowe powiększanie, przy jednoczesnym zaspokajaniu potrzeb aktualnych Odbiorców. Marketing internetowy kryje w sobie narzędzia oddziałujące na każdą grupę.
- Rozpoznawalność marki – co się stanie, gdy Twoja firma w końcu zostanie zauważona? Pozyskanie grupy docelowej (leadów) pozwala precyzyjnie targetować komunikaty (na linii firma – Klient). Możliwość kierowania reklamy do konkretnej grupy zainteresowanych naszą ofertą Odbiorców, przekłada się na rozpoznawalność marki oraz wzrost sprzedaży.
- Komfort pracy – tanio, a zarazem efektywnie (i efektownie), czy to możliwe? E-reklama oraz zindywidualizowane kampanie internetowe pozwalają dotrzeć do wielu grup Konsumentów w tym samym czasie. Rozwiązania, których cena zależy od efektów sprzyjają realnym oszczędnościom zarówno czasu jak i pieniędzy. Profesjonalna prezentacja produktów i usług nierzadko łączy się z ich natychmiastową sprzedażą.