Siła treści w content marketingu 2022

Aktualnie nie tylko forma przekazu ma znaczenie aby odnieść sukces w biznesie i rozwijać się marketingowo. Coraz powszechniejszy staje się marketing oparty na treści, czyli content marketing. Siła treści z roku na rok staje się coraz większa. Widzimy ten trend od kilku lat. Promuje go również w pewien sposób Google, coraz większy nacisk kładąc na merytoryczną, ekspercką treść.

SIŁA TREŚCI, A PRZEKAZ DO ODBIORCÓW

Dla odbiorców duże znaczenie odgrywa to, co się do nich mówi, jakie wartości się przekazuje i czy spełniają one ich oczekiwania i rozwiązują problemy, z którymi się spotykają.

Wykorzystanie tej techniki marketingowej ma bardzo wiele zalet, a najważniejszą z nich niewątpliwie jest budowanie stałych, silnych więzi, które pozwalają na pozyskiwanie lojalnych klientów. W content marketingu bardzo duże znaczenie odgrywają emocje, które to są niezbędne do tworzenia długotrwałych relacji.

Internet jest tak skonstruowany, że każda nowa firma musi liczyć się z niemałą konkurencją. Wybicie się na tle innych i przyciągnięcie uwagi to duże wyzwanie, ale nie jest to zadanie niewykonalne. To właśnie dobre treści są niezbędne do pozyskania nowych klientów oraz pobudzania ich do interakcji oraz samodzielnego zaangażowania w markę – to prawdziwa siła treści, którą tworzy marka – zaangażowanie użytkowników.

Konwersja ze strony odbiorcy jest najbardziej pożądanym efektem kampanii marketingowej. Jest ona mierzalna i pozwala dokładnie badać efektywność i opłacalność danych działań.

WARTOŚCIOWY CONTENT

Dostarczanie wartościowych artykułów to klucz do zdobywania uwagi i zaangażowania użytkowników. Przygotowane treści powinny stanowić pewną wartość dodaną. Content nie ma za zadanie tylko promować markę – ma on wzbogacać wiedzę odbiorców tworzonej treści i odpowiadać na ich potrzeby i zainteresowania.

Inaczej mówiąc, tworzone teksty muszą być atrakcyjne, unikatowe i przydatne. Dodatkowo warto pamiętać, że mają one przede wszystkim ciekawić, a funkcja reklamowa jest głęboko ukryta. Tutaj liczy się tworzenie relacji i budowanie społeczności wokół marki.

Przygotowanie odpowiedniego tekstu to jednak dopiero połowa sukcesu.

Siła treści, którą przygotowała marka jest zauważalna, dopiero kiedy dotrze ona do potencjalnego klienta i przekona go do interakcji. Dlatego też firmy nie mogą przeoczyć tak ważnego etapu, jak dystrybucja treści.

KANAŁY KOMUNIKACJI CONTENT MARKETINGOWEJ

Układając strategię marketingową, jak już wspominaliśmy, powinniśmy dobrze poznać grupę docelową, do której chcemy prowadzić komunikację. Do różnych grup docelowych docierać można różnymi kanałami. Nie ma jednego, wspólnego kanału, którym można dotrzeć do wszystkich. Oczywiście można tu wykorzystać podobne narzędzia, np. social media.

Precyzyjne ułożenie interesującego i sugestywnego komunikatu jest złożonym procesem. Obejmuje takie elementy jak słownictwo, którym posługuje się dana grupa docelowa, odpowiednia grafika, która powinna być spójna zarówno z marką, jak i komunikatem słownym, który obrazuje.

Treść, którą tworzymy powinna być dodatkowo dostosowana do kanału komunikacji, którym się posługujemy. Często to sam kanał wymaga na nas zastosowanie określonej formy. Jako przykład można podać tutaj YouTube, gdzie komunikacja powinna odbywać się poprzez materiały audiowizualne. Twitter z kolei wymaga, aby komunikat, który chcemy opublikować zawierał ilość znaków nie większą niż 280 znaków.

RODZAJE CONTENT MARKETINGU

Content marketing to najogólniej mówiąc marketing treści, przy czym treść rozumiana jest szeroko. Jako przykłady content marketingu można wymienić tutaj artykuły branżowe, poradniki, e-booki, webinary, recenzje i wiele innych. Oczywiście to także infografiki, które w ciekawy sposób łączą treści z obrazem.

W dzisiejszych czasach nie tylko słowo ma znaczenie, ale także content ukryty pod grafiką, zdjęciem czy wizualizacją. Ludzie lubią interesującą formę, która przyciąga ich na dłużej do danej publikacji.

Content jest wszędzie i przyjmuje przeróżne formy. To przekaz słowny, audycja radiowa, materiał audiowizualny – jednym słowem, wszystko co niesie ze sobą jakiś przekaz jest contentem.

NIE ZAPOMINAJ O ALGORYTMACH

Dodatkowo nie można zapominać o tym, aby teksty były przyjazne nie tylko dla ludzi, ale także dla wyszukiwarek, ponieważ w Sieci królują nie tylko internauci, ale także skomplikowane algorytmy. To one decydują o tym, czy dana treść wyświetla się wysoko w wynikach wyszukiwania i jest rekomendowana zainteresowanym użytkownikom, czy nie.

Ich znajomość oraz poznanie specyfiki algorytmów, którymi posługuje się Google umożliwia zestawienie takich treści, które będą widoczne i pozwolą odbiorcom samodzielnie docierać do danej marki oraz do jej oferty.