Jak skutecznie reklamować swoje usługi?

Za sukcesem dobrze prosperującego biznesu kryje się wiele czynników. Jednym z nich jest odpowiednio zaplanowana i przeprowadzona strategia reklamowa. Nawet jeśli oferujesz usługę lub produkt zaspokajające potrzeby potencjalnych klientów, bez reklamy znaczna większość z nich nie dowie się o tym.

Zaczynając jakiekolwiek działania reklamowe, należy odpowiedzieć sobie na kilka pytań, które pozwolą zawęzić obszar aktywności marketingowych, równocześnie zwiększając ich efektywność. Dla kogo dokładnie przeznaczone są produkty lub usługi, jakie oferujesz, a także na jakie potrzeby i problemy tych ludzi odpowiadają. Dzięki temu wybór odpowiednich narzędzi oraz obszaru działań będzie znacznie prostszy.

Zestaw startowy

Od kilkunastu lat można zauważyć, że wszelkie działania marketingowe nowo powstających firm zaczynają się od stworzenia dwóch podstawowych elementów: strony internetowej i wizytówki Google.

Posiadanie chociażby najprostszej strony-wizytówki jest dużym krokiem w kierunku zwiększenia widoczności swojej firmy w internecie. Klient odwiedzając stronę poszukuje konkretnych informacji i chce je uzyskać w jak najszybszy sposób, dlatego też strona powinna być prosta, czytelna i konkretna.

Alternatywą dla strony internetowej jest prowadzenie firmowego konta na Facebooku. Nie wymaga to angażowania dodatkowych osób, które zadbają o to, aby strona była atrakcyjna i działała prawidłowo. Jednakże firmowy profil na Facebooku ma swoje ograniczenia, między innymi sposób wizualnej prezentacji działalności lub wyświetlanie niektórych informacji.

Drugim krokiem jest zarejestrowanie swojej firmy w serwisie Google Moja Firma. Pozwala to na stworzenie wizytówki, która będzie widoczna po wpisaniu konkretnego zapytania przez użytkownika w wyszukiwarce np. kawiarnia Wrzeszcz Gdańsk.

Wizytówka wyświetla wszystkie najpotrzebniejsze informacje, jakie klient najczęściej poszukuje – adres oraz dane kontaktowe. Dodatkowo można z niej łatwo przejść do strony internetowej, udostępnić znajomym lub za pośrednictwem Google Maps, wyznaczyć najszybszą trasę do siedziby.

Brak strony internetowej lub wizytówki Google będzie budowało brak zaufania ze strony klientów. Zasada promocji w sieci jest prosta – jeśli nie jesteś nigdzie widoczny, to dla klienta tak naprawdę w ogóle nie istniejesz.

Klasyczne sposoby reklamy

Choć mogłoby się wydawać, że reklama internetowa sukcesywnie wypiera klasyczne formy promocji np. ulotki lub reklamy w prasie, to aktualne obserwacje pokazują zupełnie co innego. Znaczna większość firm przeniosła swoje działania marketingowe do sieci, dzięki czemu rynek reklam offline rozluźnił się i pojawiło się więcej miejsc dla nowych graczy.

Ulotki są jednym z tych narzędzi, które nadal spełniają swoje zadanie. Ważne jest, aby wykorzystywać je w lokalnym obszarze, bo tylko wtedy będą najbardziej efektywne. Ta sama praktyka dotyczy reklamy w prasie. Jest ona najskuteczniejsza tylko przy wykorzystaniu lokalnego kanału.

Najlepiej sprawdza się to w przypadku małych i średnich miejscowości. Dla dużych miast poleca się wykorzystanie ekranów LED w galeriach handlowych oraz środkach komunikacji miejskiej.

Reklama w internecie

Najpopularniejszymi narzędziami do reklamy w sieci jest Google Ads i Facebook Ads. Za ich pośrednictwem można w łatwy sposób tworzyć, zarządzać oraz analizować kampanie reklamowe. Jednak trzeba z nich korzystać rozważnie, aby nie przepalać niepotrzebnie budżetu.

Na popularności w ostatnim czasie zyskał marketing szeptany, dzięki któremu przedsiębiorcy są w stanie jeszcze łatwiej i szybciej dotrzeć do swojego docelowego klienta. Jego prowadzenie nie jest łatwe i wymaga wiele uwagi, aby przyniósł odpowiednie efekty. Ogromną zaletą działań marketingu szeptanego jest jego bezpośredniość, wiarygodność oraz skuteczność.

Chcąc wprowadzić marketing szeptany do swojej strategii promocji, skontaktuj się z nami, a my w szybki i profesjonalny sposób dotrzemy do klientów docelowych Twojej firmy.